سفید کردن واژن

سفید کردن واژن
سفید بودن واژن یکی از موضوعاتی است که بسیاری از بانوان به آن علاقه دارند. امروزه روش هایی برای کاهش تیرگی و لکه‌های پوست واژن به وجود آمده اند. از محبوب ترین روش ها میتوان به روش لیزر اشاره کرد که بین بانوان از محبوبیت زیادی برخوردار است. باید توجه داشت که واژن یکی از مناطق حساس بدن است و هرگونه دستکاری در آن ممکن است عوارض جدی را به دنبال داشته باشد. بنابراین قبل از هرگونه روشی برای سفید کردن واژن باید در انتخاب متخصص جراحی های زیبایی زنان دقت کافی را داشته باشید. به جهت انجام این پروسه می توانید به دکتر گلناز دشتی، بهترین جراح زیبایی و متخصص زنان در تهران مراجعه فرمایید.

انواع روش های سفید کردن واژن

برخی از روش های سفید کردن واژن شامل استفاده از مواد شیمیایی مانند کرم ها و ژل ها، لیزرها و حتی تزریقات موضعی می باشند. همچنین رعایت بهداشت و استفاده از سفید کننده های طبیعی روش هایی دیگری برای سفید کردن واژن محسوب می شوند. این روش ها معمولا تاثیر زیادی بر روی تغییر رنگ واژن نمیگذارد و بی نتیجه هستند. با این حال، بهتر است قبل از هرگونه روش سفید کردن واژن، با پزشک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا از خطرات و عوارض جانبی محتمل مطلع شوید. ناگفته نماند که در حال حاضر سفید کردن واژن با لیزر موثرترین روش می باشد.

علل تیرگی واژن

ممکن است دلیلایل مختلفی باعث تیرگی واژن شود. یکی از این علت ها عفونت های قارچی است که معمولا با علائمی مانند خارش، سوزش و ترشحات غیرطبیعی همراه است. عوامل دیگری مانند تغییر در سطح هورمون ها نیز می تواند باعث تیرگی واژن شود. برای مثل در دوران بارداری و یا در زمانی که بانوان به سن پیش از یائسگی می رسند، سطح هورمون ها تغییر می کند و ممکن است به تیرگی واژن منجر شود. عوامل دیگری مانند استفاده از صابون ها یا محصولات شیمیایی قوی، عدم تعادل در pH واژن، تحریک های متداول و آلرژی به مواد مختلف نیز می تواند به تیرگی واژن منجر شود. برای تشخیص این عارضه لازم است با جراح متخصص زیبایی های زنان مراجعه کنید.

آیا سفید کردن ناحیه تناسلی اختلالی در بارداری بانوان ایجاد خواهد کرد؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای بانوان مطرح شود این است که آیا استفاده از روش های سفید کردن واژن می‌تواند منجر به اختلال در بارداری شود یا خیر؟ تاکید می‌شود که سفید کردن ناحیه تناسلی باعث تغییر در رنگ پوست و کاهش میزان مصرف ملانین می‌شود اما این تغییرات تنها در لایه بیرونی پوست اتفاق می‌افتد و نفوذی به بافت های داخلی ندارد. بنابراین، سفید کردن ناحیه واژن تاثیری بر بارداری بانوان نخواهد داشت.

چرا سفید کردن ناحیه تناسلی مهم است؟

سفید کردن ناحیه تناسلی به عنوان یکی از عواملی که اعتماد به نفس را تحت تاثیر قرار می دهد، نقش مهمی در رضایت خود از بدن دارد. همچنین، سفید کردن ناحیه تناسلی می‌تواند در روابط زناشویی تأثیرگذار باشد، زیرا می‌تواند باعث افزایش رضایت شود. با توجه به این موارد، سفید کردن ناحیه تناسلی می‌تواند بهبودی در رضایت شخصی و افزایش اعتماد به نفس در روابط زناشویی داشته باشد.

سفید کردن واژن با لیزر

سفید کردن واژن با لیزر

یکی از روش‌های نوین و پر طرفداری که برای بهبود رنگ پوست واژن استفاده می‌شود سفید کردن واژن با لیزر است. همانطور که از اسم آن مشخص است این روش از تکنولوژی لیزر استفاده می‌کند تا پیگمانتاسیون (پیسی) پوست واژن را کاهش دهد و رنگ طبیعی آن را بهبود بخشد. علاوه بر این، سفید کردن واژن با لیزر می‌تواند به بهبود لطافت و احساس خشکی واژن کمک کند. 
استفاده از لیزر برای سفید سازی واژن مزایای بسیاری را به دنبال دارد که برخی از آنها به شرح زیر می باشد:

  • سریع بودن درمان
  • ماندگاری طولانی مدت 
  • غیر تهاجمی و بدون درد بودن
  • دوره نقاهت کوتاه مدت

اقدامات قبل از روشن سازی واژن با لیزر

قبل از اقدام به روشن سازی واژن با لیزر، باید برخی اقدامات را رعایت کنید تا عمل به بهترین حالت انجام شود. اولین گام در این راه انجام تست های لازم می باشد تا مطمئن شوید که مشکلات دیگری مانند عفونت یا التهاب در واژن وجود ندارد. پیش از انجام سفید کردن واژن با لیزر، باید از استفاده از کرم ها یا محصولات شیمیایی جلوگیری کنید و به بهداشت واژن خود توجه کنید. علاوه بر موارد گفته شده باید اقداماتی برای بهتر شدن نتیجه عمل صورت پذیرد که شامل موارد ذیل می باشد :

  • حداقل از ۷۲ ساعت قبل از روزی که قرار است لیزر وایتنینگ انجام شود، به هیچ عنوان نباید موهای زائد این ناحیه را تراشیده و اصلاح کرده باشید.
  • چنانچه قرار است همزمان با لیزر وایتنینگ واژن، نسبت به لیزر موهای زائد نیز اقدام نمایید باید یک هفته بین این دو فرآیند فاصله بیاندازید.

پروسه روشن سازی واژن با لیزر

در این روش، از یک دستگاه لیزر استفاده می‌شود که در نزدیکی واژن قرار می گیرد و نور لیزر را به پوست واژن تابانده و آن را روشن می‌کند. این نور باعث تحریک و تولید کلاژن و الاستین در واژن می‌شود که منجر به سفید شدن واژن و رفع مشکلاتی مانند خشکی، لکه برداری و… می‌شود.

دوره ریکاوری بعد از سفید کردن واژن با لیزر

بعد از انجام وایتینگ واژن لازم است مدتی را به عنوان ریکاوری و یا دوره نقاهت را پشت سر بگذارید. این دوره ریکاوری شامل توصیه ها و راهکارهایی می شود که به بیمار کمک می کند تا بهبودی سریعتر و بهتری پس از درمان داشته باشد. در این دوره، بیمار باید آرامش روحی و جسمی خود را حفظ کند، به توصیه های پزشک در مورد مراقبت های لازم پس از درمان توجه کند و همچنین از فعالیت های جنسی خود در حین دوره ریکاوری خودداری کند. همچنین، در صورت نیاز، ممکن است پزشک داروهای ضد التهاب یا ضد درد را برای بیمار تجویز کند تا درد و التهاب را کاهش دهد و به رفع علائم پس از درمان کمک کند. 

برخی از این نکات مراقبی عبارت اند از:

  • از پوشیدن لباس های خیس بپرهیزید
  • بهداشت اندام تناسلی خود را به خوبی رعایت کنید
  • خودداری از انجام فعالیت های ورزشی سنگین تا بهبودی کامل
  • خودداری از برقراری رابطه جنسی تا حدود یک الی دو هفته
  • تا بهبودی کامل از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید
  • بعد از هر بار شست و شو اندام تناسلی خود را به خوبی خشک کنید
  • از قرار گرفتن در محیط هایی همچون وان، استخر و سونا، جکوزی بپرهیزید

سوالات متداول در زمینه سفید کردن واژن

  • کاندیدای این نوع عمل چه کسانی هستند؟

برخی از بانوانی که به صورت ژنتیکی از عارضه تیرگی واژن رنج می برند و همچنین آن دسته از بانوانی که در هنگام برقراری رابطه زناشویی از داشتن اندام تناسلی تیره احساس ناخوشایندی دارند و اعتماد بنفس خود را از دست داده اند بهترین گزینه برای انجام این عمل می باشند.

  • سن مناسب جهت انجام وایتنینگ واژن چقدر است؟

سفید کردن واژن، در تمامی بانوان و در هر سنی مناسب بوده و هیچ گونه محدودیت مربوط به سن را ندارد.

  • میزان ماندگاری سفید کردن اندام تناسلی چقدر است؟

مدت زمان ماندگاری این تکنیک زیبایی به دلیل تفاوت های ساختاری بدن و همچنین میزان مهارت متخصص جراحی های زیبایی زنان با یکدیگر متفاوت می باشد.