تنگ کردن واژن

تنگ کردن واژن

تنگ کردن واژن که در علم پزشکی به واژینوپلاستی معروف است، نوعی جراحی زیبایی زنان است که علاوه بر زیبایی از رویکرد درمانی نیز برخوردار است. زیرا گشادی واژن علاوه بر این که سبب بروز اختلال در کیفیت عملکرد جنسی و عدم رضایت زوجین از مقاربت جنسی می گردد، منجر به بروز برخی بیماری ها اعم از بی اختیاری ادراری، عفونت واژن، درد کمر و لگن، احساس زور و فشار، احساس اشکال و عدم دفع کامل مدفوع و ادرار ( مثل یبوست و تکرر ادرار ) نیز می شود.
همچنین با بالا رفتن سن ، انجام زایمان های طبیعی متعدد و یائسگی ، عوارضی مانند خشکی، سوزش، تغییر ظاهر و شل شدن پوست در واژن بوجود می آید که مشکلات زیادی مانند عدم رضایت کافی از رابطه جنسی را برای افراد به همراه خواهد داشت.
 از این رو انجام عمل واژینوپلاستی افزون بر این که با تنگ شدن واژن همراه است، کیفیت رابطه جنسی را بهبود می بخشد و همچنین از ابتلا به بیماری و ناراحتی های ناشی از گشادی و شل شدگی واژن نیز جلوگیری خواهد کرد.

تنگ کردن واژن با لیزر

از جمله کاربردهای لیزر، تنگ شدن واژن و سفید کردن واژن می باشد. در واژینوپلاستی با لیزر، شل شدگی و گشادی واژن بدون نیاز به بیهوشی رفع می گردد. از مهم ترین مزایای تنگ کردن واژن با لیزر را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمتر شدن علائم بی اختیاری ادرار
  • از بین بردن افتادگی رحم
  • رفع سوزش و خارش اندام تناسلی
  • تحریک کلاژن سازی و جوانسازی واژن
  • اثربخشی بالا و ماندگاری طولانی
  • بدون درد بودن
  • تنگی واژن از عمق آن
  • مدت زمان درمان دوران نقاهت کوتاه تر
  • هزینه کمتر
  • بدون نیاز به برش

نحوه واژینوپلاستی با لیزر در تهران

روند کلاژن سازی با لیزر باعث تحریک واژن شده و خونرسانی به مخاط واژن را افزایش می دهد که این امر در نهایت منجر به تنگ تر شدن واژن و تقویت عضلات آن می گردد. این لیزر با تاثیر زیادی که در بهبود گردش خون دارد، واژن را لغزنده تر کرده و خشکی آن را برطرف می نماید. همچنین باید بگوییم که لیزر، فیبروبلاست های بافت همبند را با گرمایی که ایجاد می کند تحریک کرده و به این ترتیب واژن را سفت تر و جوان تر می نماید.

سایر راه های تنگ کردن واژن

  • تنگی واژن با نخ

از جمله تکنیک های کم تهاجم و بدون خونریزی و بدون نیاز به استفاده از ماده بیهوشی، لیفت با نخ اندام تناسلی بانوان می باشد که علاوه بر تنگی واژن در رفع شل و افتادگی واژن بانوان نیز تاثیرات فوق العاده ای خواهد داشت. این نخ ها در تولید کلاژن پوست موثر بوده و با گذشت زمان جذب می شوند.

  • تنگ کردن واژن با پرینورافی

در مواقعی که بانوان تحت زایمان طبیعی قرار می گیرند، ناحیه واژن آن ها دچار پارگی و افتادگی می شود. در واقع محل پرینه، ناحیه ای میان مقعد و واژن بوده که دچار پارگی می شود. با استفاده از جراحی پرینورافی می توان سبب تنگی واژن و ترمیم بافت های واژن شود.

  • تنگ شدن واژن با RF

از جمله تکنولوژی های جدید که با استفاده از دستگاه ار اف و لیزر یا ارسال امواج رادیو فرکانسی در اعماق بافت واژن، موجب افزایش خونرسانی و تولید کلاژن بیشتر می شود، که در نهایت این تکنیک درمانی سبب درمان گشادی واژن بانوان خواهد شد. این تکنیک بدون نیاز به بیهوشی و به طور سرپایی با درد بسیار کم انجام می شود.

  • واژینوپلاستی

گاهی اوقات میزان افتادگی و شل شدگی واژن در بانوان بسیار زیاد بوده که با هیچ گونه تکنیکی قابل درمان نمی باشد. در این مواقع جراحی واژن با تکنیک واژینوپلاستی یک پروسه درمانی کاربردی و فوق العاده انجام می شود. در این پروسه جراحی، ابتدا ماهیچه های جدا شده از یکدیگر را به هم نزدیک کرده و پوست و مخاط اضافی را از قسمت های پشتی واژن بر می دارند. برخی موارد هم جهت افزایش زیبایی واژن، پوست جلویی را جدا می کنند که علاوه بر تنگی واژن بر زیبایی ظاهر اندام تناسلی بانوان می افزاید. 

تنگ کردن واژن

روش های موقت واژینوپلاستی

با کمی تحقیقات در رابطه با این موضوع روش های متنوعی را یافت میکنید که بیشتر آن ها موقتی و بی اثر می باشند. برخی از این موارد عبارتند از :

  • دارو ها و ژل های تنگ کننده ای که در داروخانه ها به فروش می رسد و معمولا تاثیر آن ها حدود ۲ ساعت می باشد، بنابراین بهترین زمان استفاده از آن ها چند دقیقه قبل از ارتباط جنسی می باشد. همچنین توجه داشته باشید که از برندهای معتبر استفاده کنید.
  • استفاده از شیاف های فوری در جهت تنگ کردن واژن که به طور موقتی موجب تنگی ناحیه تناسلی می شود.
  • به غیر از داروهای بالا تغذیه مناسب ، ورزش هایی مانند کگل و یوگا و همچنین استفاده از ویتامین E می توانند در دراز مدت نتایج مثبتی در تنگی واژن بگذارند.

✔ نکته : استفاده از داروها و ژل های داروخانه ای اگر به طور مکرر باشد می تواند عوارض جدی به دنبال داشته باشد بنابراین اگر می خواهید تنگ بودن واژن به طور همیشگی باشد به سراغ روش های دیگر که ماندگاری طولانی مدت دارند بروید.

نحوه مراقبت های پس از تنگ کردن واژن

انجام نکات مراقبتی پس از عمل تنگی واژن با لیزر Co2، در راستای کاهش بروز عوارض بسیار حائز اهمیت می باشند. بعد از پروسه عمل زیبایی، با استفاده از شوینده ملایم، ناحیه تناسلی را 2 مرتبه در روز شستشو دهید. سپس با یک حوله خشک و بهداشتی، با ضربات بسیار آرام آن ناحیه را خشک کنید. هنگام خشک کردن، از مالش واژن بپرهیزید. تا یک هفته پس از واژینوپلاستی با لیزر، نباید رابطه جنسی داشته باشید.

همچنین در این مدت از رفتن به سونا ، جکوزی، استخر و استحمام با آب داغ امتناع کنید. تا 7 الی 10 روز فعالیت های سنگین و پر فشار را کنار بگذارید. برای کاهش درد بعد از عمل تنگ کردن واژن می توانید از کمپرس یخ کمک بگیرید. لازم به ذکر است که نباید یخ را مستقیماً بر روی واژن قرار دهید، بلکه بهتر است آن را درون یک پارچه نخی بگذارید و سپس از آن استفاده کنید. در ضمن بیش از 10 دقیقه و به طور پیوسته ، آن را در یک محل قرار ندهید.

نتیجه کسب شده از عمل تنگی واژن در تهران

جراحی تنگ کردن واژن یا واژینوپلاستی عملی است که توسط دکتر گلناز دشتی انجام می شود و می تواند به خانم ها کمک کند تا احساس زیبایی و اعتماد به نفس بیشتری نسبت به بدن خود داشته باشند. این جراحی نوعی عمل زیبایی است که می‌تواند شکل ناحیه تناسلی را تغییر دهد تا به کاهش هر گونه ناراحتی یا مشکلات زیبایی که ممکن است باعث نارضایتی در روابط زناشویی گردد، کمک کند. به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب و دلخواه ، معمولاً فرد بایستی ۳ جلسه در فواصل زمانی ۴ الی ۶ هفته ای ، تحت تنگ کردن واژن با لیزر قرار گیرد.