جراحی کلیتوریس

جراحی کلیتوریس که با نام کلیتوروپلاستی نیز شناخته می شود، یک عمل جراحی است که شامل تغییر ظاهر کلیتوریس به دلایل پزشکی یا زیبایی می شود. کلیتوریس یک عضو بسیار حساس می باشد که در قسمت بالای واژن قرار دارد که وظیفه اصلی آن ایجاد لذت جنسی در بانوان است. جراحی کلیتوریس را می توان برای رفع مشکلات مختلف مانند هیپرتروفی کلیتورال (بزرگ شدن غیرطبیعی کلیتوریس)، درد، خارش و یا مشکلات شایع در هنگام رابطه جنسی انجام داد.

کلیتوریس چیست؟

همانطور که گفته شد کلیتوریس یک قسمت حساس از ناحیه تناسلی بانوان است که در بالای مجرای ادراری قرار دارد. این عضو حساس که دارای 8 الی 12 هزار رشته ی عصبی میباشد بانوان را به ارگاسم و لذت جنسی میرساند. برخلاف باور بیشتر عموم که فکر میکنند کلیتوریس بسیار کوچک است باید گفت که کلیتوریس در اندام تناسلی بانوان به طور تقریبی به 9 سانتی متر میرسد که تا دهانه واژن کشیده میشود. بنابراین اگر این عضو بیش از اندازه رشد کرده و باعث مختل شدن زندگی شما میشود میبایست برای انجام عمل جراحی کلیتوریس اقدام کنید. لازم به ذکر است که این عضو در بدن تمامی بانوان به یک شکل و اندازه نیست.

دلیل انجام جراحی کلیتوریس

دلایل مختلفی که می‌توانند باعث شود تا بانوان به این جراحی نیاز پیدا کنند، عدم رضایت از ظاهر و همچنین تنگی کلیتوریس میباشد که موجب درد و ناراحتی در هنگام فعالیت جنسی می‌شود. بانوان به کمک این عمل میتوانند لذت جنسی بیشتری را در زندگی خود تجربه کنند و همین علت یکی از دلایل اصلی انجام عمل زیبایی کلیتوریس است. همچنین تمامی بانوانی که شرایط مناسبی برای جراحی دارند و متخصص جراحی زیبایی زنان آن ها را تایید می کند میتوانند این جراحی را انجام دهند. این جراحی به بانوان کمک می کند تا از روابط زناشویی خود بهره بیشتری ببرند و زندگی بهتری را تجربه کنند.

چه افرادی باید جراحی کلیتوریس را انجام دهند

این عمل معمولاً برای افرادی که با ناراحتی از شکل و اندازه کلیتوریس خود روبرو هستند، توصیه می‌شود. افرادی که قصد دارند عمل زیبایی کلیتوریس را انجام دهند، باید بهترین تصمیم را بر اساس مشاوره یک متخصص جراحی های زیبایی زنان بگیرند. متخصص باید تجربه کافی در انجام این نوع عمل را داشته باشد تا بتواند به درستی اندازه و شکل کلیتوریس را تعیین کرده و نتایج طبیعی و هماهنگ با بدن بانوان را ایجاد کند. بنابراین دقت در انتخاب متخصص جراحی های زیبایی زنان بسیار مهم میباشد.

عمل زیبایی کلیتوریس چگونه انجام می شود

در این عمل، بخش بیرونی کلیتوریس که به عنوان هدف قرار دارد، برش داده می شود تا اندازه آن کوچکتر شود و شکل آن را تغییر دهد. این عمل جراحی معمولا با استفاده از بی حسی موضعی انجام میشود اما در برخی شرایط بنا به صلاحدید پزشک و شرایط بیمار میتوان از بیهوشی کامل استفاده کرد. به همین دلیل بانوان در طول عمل جراحی، درد و یا ناراحتی را احساس نمیکنند. عوارض این عمل جراحی معمولا موقتی بوده و با دستورات متخصص و رعایت نکات قبل و بعد جراحی کلیتوریس میتوان بهبودی سریع تری را تجربه کنید.

عمل زیبایی کلیتوریس چگونه انجام می شود

مراقبت های قبل جراحی زیبایی کلیتوریس

اولین مرحله در این روند ملاقات با متخصص جراحی های زیبایی زنان است. در این ملاقات، متخصص اطلاعات دقیقی درباره علت و نوع جراحی و شرایط بیمار دریافت خواهد کرد. همچنین، ممکن است متخصص برخی از آزمایش ها و تست های قبل از جراحی را تجویز کند تا از سلامت عمومی بیمار اطمینان پیدا کند. همچنین، قبل از جراحی ممکن است نیاز به توقف مصرف برخی از داروها، محدودیت مصرف غذا یا مایعات قبل از جراحی و تمرینات فیزیکی خاص باشد. تمام این مراقبت ها، به منظور حفظ سلامتی بیمار و نتیجه بهتر جراحی انجام می شود.

مراقبت های بعد جراحی کلیتوریس

انجام درست و به موقع مراقبت های بعد از عمل نقش کلیدی در بهبود و بازگشت سریع تر بانوان به حالت طبیعی دارد. بعد از عمل جراحی، بیمار نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد تا عوارض محتمل از جمله التهاب، خونریزی و عفونت را کاهش دهد. از جمله مراقبت ها می توان به استفاده از داروهای ضدالتهاب و ضددرد، نگهداری بهداشت ناحیه عمل شده و استفاده از یخ برای کاهش تورم اشاره کرد. همچنین توصیه می شود تا فعالیت های جسمانی سنگین و رابطه جنسی تا زمانی که بهبود کامل حاصل نشده است، متوقف شود. هرچند که مراقبت های بعد از جراحی زیبایی کلیتوریس میتواند زمانی طولانی تا شش هفته به طول بیانجامد، اما با رعایت تمامی دستورات متخصص، بیمار قادر به بازگشت به زندگی روزمره خود خواهد بود. همچنین برخی دیگر از مراقبت های بعد از عمل به شرح زیر میباشد:

• عدم انجام ورزش و فعالیت های سنگین به مدت یک ماه
  • به مدت یک ماه از حضور در استخر و یا قرار گرفتن در وان حمام نیز خودداری نمایید
  • رژیم غذایی مناسب
  • جلوگیری از یبوست

ذکر این نکته ضروری است که جراحی کلیتوریس یک عمل تخصصی است که فقط باید توسط جراحان مجربی که در این زمینه تخصص دارند انجام شود. بانوانی که به جراحی کلیتوروپلاستی فکر می کنند باید با یک متخصص جراحی زیبایی زنان مشورت کنند. همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با مطب دکتر گلناز دشتی تماس حاصل بفرمایید.

هزینه جراحی کلیتوریس

هزینه عمل زیبایی کلیتوریس بستگی به چند عامل مختلف دارد. برخی از عواملی که قیمت این جراحی را تحت تأثیر قرار می‌دهند عبارتند از: تجربه و مهارت متخصص جراحی های زیبایی زنان، مکان جغرافیایی، نوع تکنیک استفاده شده و سایر موارد دیگر که بسته به آنها قیمت این عمل تغییر میکنند. همچنین، هزینه‌های دیگری مانند هزینه بیمارستان، داروها و مراقبت های پس از عمل نیز در نظر گرفته می‌شود.

عوارض جراحی کلیتوریس

ذکر این نکته ضروری است که جراحی کلیتوریس، مانند هر روش جراحی دیگری، خطرات و عوارض احتمالی را به همراه دارد. این عوارض می توانند شامل عفونت، خونریزی، جای بخیه و درد باشند. لازم به ذکر است که تمامی عوارض این عمل جراحی موقتی بوده و به صورت طبیعی برطرف میشوند اما اگر در شرایطی خاص و نادر این علائم برطرف نشد و باعث مختل شدن زندگی شما شد لازم است تا به متخصص خود مراجعه کرده و شرایط خود را با آن در میان بگذارید.

کلام آخر

به طور کلی، جراحی کلیتوریس می تواند یک گزینه مفید برای افرادی که از ظاهر کلیتوریس خود به هر دلیلی رضایت ندارند میباشد و میتواند زندگی پرشور تری را به بانوان ببخشد. لازم به ذکر است که به دلیل بافت حساس واژن باید در انتخاب متخصص جراحی زیبایی زنان دقت زیادی را داشته باشید تا بهترین نتیجه را از این عمل دریافت کنید.