تفاوت جوش با زگیل تناسلی

• آموزشی
تفاوت جوش با زگیل تناسلی

جوش و زگیل تناسلی دو عارضه متفاوت در پوست هستند که تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. جوش‌های تناسلی عموماً به دلیل تراکم بیش از حد غدد چربی در پوست ایجاد می‌شود و در نتیجه باعث انسداد منافذ چربی می‌شود. این عارضه در سطح پوست قابل رویت است و در نقاط مختلفی قابل مشاهده است. از سوی دیگر، زگیل تناسلی شامل توده‌های متورم و عمدتاً قرمز رنگ که بر روی ناحیه‌های تناسلی قرار می‌گیرند، می شود. زگیل‌ها معمولاً ناشی از عفونت‌های قارچی هستند که در برخی موارد علائمی از خود نشان نمی دهند. به طور کلی، جوش‌ها و زگیل‌ها دو عارضه متفاوت هستند که به تشخیص و درمان مناسب توسط متخصص جراحی زیبایی زنان نیاز دارند.

علت ایجاد زگیل و جوش تناسلی

زگیل و جوش‌های تناسلی یکی از مشکلات متداول پوستی و مقاربتی هستند که می‌تواند برای افراد ناراحت‌کننده و آزاردهنده باشند. علت اصلی ایجاد زگیل و جوش‌های تناسلی می‌تواند مرطوب بودن این ناحیه باشد زیرا باکتری ها در شرایط مرطوب راحت تر رشد میکنند. همچنین در این نواحی، تعداد زیادی غدد تعریق وجود دارد که ترشح عرق به حفظ تعادل رطوبت کمک می‌کند و همین موضوع میتواند شرایط ایجاد زگیل و جوش تناسلی را فراهم کند.
عوامل دیگری مانند استفاده از لباس‌های تنگ برای طولانی مدت، عدم رعایت بهداشت فردی و عمومی، عدم تعویض مرتب لباس‌های زیر و برقراری روابط جنسی پر خطر نیز می‌تواند علل ایجاد زگیل و جوش‌های تناسلی باشند.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یک بیماری عفونی است که توسط باکتری به نام Treponema pallidum (پاپیلومای انسانی) ایجاد می‌شود. این بیماری از طریق رابطه جنسی پر خطر به راحتی انتقال می‌یابد، اما ممکن است این عارضه از طریق تماس مستقیم با زخم‌های باز روی بدن نیز منتقل شود.
علایم زگیل تناسلی می‌تواند شامل برآمدگی های قرمز و دردناک در مناطق تناسلی، تورم، تب و خستگی باشد. در صورتی که برای درمان بیماری زگیل تناسلی اقدامی نکنید می‌تواند عوارض جدی بر سیستم عصبی، قلب و عروق، مفاصل و سایر اعضای بدن ایجاد کند.
شما عزیزان میتوانید برای تشخیص بیماری خود و همچنین درمان این عارضه به مطب دکتر گلناز دشتی مراجعه نمایید و یا برای دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه از طریق شماره های موجود در صفحه ی تماس با ما با ایشان در ارتباط باشید.

جوش تناسلی

یکی از مشکلات متداول در بیشتر سنین، وجود جوش ها در سایر نقاط بدن می باشد. جوش تناسلی مانند سایر جوش ها یک مشکل پوستی است که در ناحیه تناسلی و یا در سایر قسمت های بدن بروز می‌کند. این مشکل اغلب در دوران بلوغ و در سنین جوانی رخ می‌دهد و ممکن است باعث احساس ناخوشایند و حتی در برخی موارد احساس درد شود.
جوش های تناسلی معمولاً ناشی از ترشحات چربی بیش از حد غده‌های چربی است که باعث تشکیل جوش‌های قرمز و دردناک می‌شود. عواملی مانند استفاده از لباس‌های زیر تنگ و نامناسب، تغییرات هورمونی و عدم رعایت بهداشت ناحیه تناسلی می‌تواند عامل بروز جوش‌های تناسلی باشد.

تفاوت درمان زگیل و جوش تناسلی

به طور کلی، درمان زگیل شامل مصرف ضد قارچ ها، پرهیز از برقراری روابط جنسی پر خطر و رعایت بهداشت شخصی می شود. در مقابل، درمان جوش تناسلی شامل استفاده از ضد ویروس ها و تسکین علائم التهابی است. به هر حال، برای تشخیص و درمان دقیق هر دو بیماری، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

ما در این مطلب سعی بر این داشتیم تا تمامی نکات مهم را در رابطه با تفاوت جوش و زگیل تناسلی را برای شما بازگو کنیم تا بتوانید این دو عارضه را از یکدیگر به راحتی تشخیص دهید. همچنین بهتر است در صورت وجود علائمی مشابه با این دو عارضه فورا به یک متخصص جراحی زیبایی زنان مراجعه کنید.