تهران / خیابان ولیعصر / کوچه دوم

ساختمان پزشکان سینا- طبقه ۳ - واحد ۱۲

ویرایش محتوا

درباره ما

دکتر گلناز دشتی

متخصص زنان و زایمان

فلوشیب جراحی های زیبای زنان

سابقه ی درخشان جراحی های زیبایی زنان دارند که در سطح بین الملل میدرخشند
تیم حرفه ای دکتر گلناز دشتی در خدمت شما بانوان عزیز

با ما تماس بگیرید

خشکی پوست در بارداری

خشکی پوست در بارداری

  • خانه
  • -
  • پزشکی
  • -
  • خشکی پوست در بارداری
خشکی پوست در بارداری

خشکی پوست در بارداری یکی از مشکلاتی است که معمولا در خانمهای باردار به وجود می آید. که این موضوع در هفته و یا ماه های اول خودش را نشان نمیدهد.

ممکن است که برخی دیگر از بانوان به علت وجود هورمون های بارداری پوست درخشان تری داشته باشند که این هورمون ها ظرفیت نگهداری آب را در بدن افزایش میدهد و دلیل شفافیت پوست میشوند.

همچنین اگر با خشکی پوست در دوران بارداری مواجه شدید باید گفت که جای نگرانی ندارد زیرا که یکی از علامت های حاملگی می باشد که ما در ادامه به خشکی پوست و راه های درمان آن می پردازیم.

خشکی پوست در دوران بارداری طبیعی است؟

همانطور که در بالاتر اشاره شد باید گفت که یکی از طبیعی ترین علامت های بارداری خشک شدن پوست میباشد که با بحرانی شدن آن میتوان به پزشک مراجعه کرد.

از عوارض تغییرات هورمونی که در دوران بارداری به وجود می آید می توان به: شل شدگی پوست، کاهش انعطاف پذیری، کاهش رطوبت پوست اشاره کرد که جای نگرانی ندارد.

دلیل خشکی پوست در بارداری و یا حتی پوسته پوسته شدن، جا به جایی هورمون های زنانه می باشد زیرا که هرچه جنین بزرگ تر میشود پوست بدن نیز بازتر میشود که همین امر باعث خارش، قرمزی، پوست پوست شدن و خشکی میشود.

در طول 9 ماه بارداری در سه ماه اول پوست کمی خشک میشود که اگر آن را درمان نکنید ممکن است خشکی پوست تا سه ماه سوم حاملگی نیز وجود داشته باشد.

همچنین قسمت های دست، گردن، شکم و صورت نیز درگیر خشکی پوست میشود. علاوه بر آن خشکی پوست در جاهای دیگر بدن مانند: آرنج دست و زانو و پاشنه پا مشاهده می شود که میتوانید در صورت حاد شدن هر کدام از موارد بالا با کلینیک دکتر گلناز دشتی تماس بگیرید.

پیشگیری از خشکی پوست‎‎‎ در دوران حاملگی

خشک شدن پوست در بارداری ممکن است برای همه ی افراد اتفاق نیفتد اما بهتر است که در زمان حاملگی با انجام و رعایت کردن چند نکته ساده از خشک شدن پوست جلوگیری کنید.

ممکن است در طول حاملگی برخی از کار ها را غیر ارادی انجام دهید که بیشتر آن ها ممکن است به پوست آسیب برساند و باعث خشکی پوست شود؛ در ادامه به برخی از این موارد که میتواند به پوست آسیب برساند میپردازیم:

  • از صابون های عطری و شیمیایی در دوران بارداری دوری کنید
  • بخار حمام به مدت طولانی باعث خشکی پوست میشود
  • اگر پوست به خارش می افتد نباید زیاد آن را بخارانید زیرا که باعث آسیب رساندن به پوست میشود
  • حمام و استفاده کردن بیش از اندازه صابون باعث خشک شدن پوست در بارداری می شود
  • از نوشیدنی هایی که کافئین ‌بالایی دارند مانند قهوه و چای بپرهیزید زیرا که باعث کم آبی پوست میشود
  • سعی کنید زیاد حوله را به پوست خود نکشید

نتیجه

در این مطلب ما تلاش کردیم تمامی نکات و مواردی که باعث خشکی پوست در بارداری میشود را برای شما بازگو کنیم و همچنین تلاش کردیم راه های ساده پیشگیری از خشک شدگی پوست را انتشار دهیم تا بتوانید با استفاده از درمان خانگی مشکلات پوستی خود را برطرف کنید اما اگر احساس کردید سرتاسر بدن شما دچار مشکلات پوستی حاد شده است در سریع ترین زمان به پزشک اطلاع دهید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *