تهران / خیابان ولیعصر / کوچه دوم

ساختمان پزشکان سینا- طبقه ۳ - واحد ۱۲

ویرایش محتوا

درباره ما

دکتر گلناز دشتی

متخصص زنان و زایمان

فلوشیب جراحی های زیبای زنان

سابقه ی درخشان جراحی های زیبایی زنان دارند که در سطح بین الملل میدرخشند
تیم حرفه ای دکتر گلناز دشتی در خدمت شما بانوان عزیز

با ما تماس بگیرید

فیزیوتراپی کف لگن

فیزیوتراپی کف لگن

  • خانه
  • -
  • آموزشی
  • -
  • فیزیوتراپی کف لگن
فیزیوتراپی کف لگن

فیزیوتراپی کف لگن یکی از راه های درمان مشکلات کف لگن میباشد که نقش مهمی را در دنیای پزشکی ایجاد میکند. کف لگن شامل: عضلات، رباط‌ها و بافت‌های اتصالی اطراف آن می باشد که اعضای لگنی از جمله رحم، مثانه و … را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد. ما در ادامه به برخی از تکنیک‌های مورد استفاده در فیزیوتراپی کف لگن می پردازیم و آنها را برای شما بازگو میکنیم.

اهمیت فیزیوتراپی کف لگن

فیزیوتراپی کف لگن بر روی درمان عضلات، رباط‌ها و بافت‌هایی که کف لگن را تشکیل می‌دهند تمرکز دارد. لازم است بدانید که کف لگن مسئول حمایت از اندام ها، کنترل عملکرد مثانه و روده و حتی کمک به رضایت جنسی است. بنابراین، هنگامی که اختلال در این زمینه وجود دارد، می تواند تأثیر زیادی بر رفاه کلی شما داشته باشد. افرادی که زایمان داشته اند و یا پا به سن گذاشته باشند ممکن است عضلات لگنی آنها ضعیف تر باشد و نیاز به فیزیوتراپی کف لگن داشته باشند. در ادامه ما روند فیزیوتراپی کف لگن را برای شما بازگو می کنیم.

روند فیزیوتراپی کف لگن

در فیزیوتراپی کف لگن تکنیک های مختلف و مهمی وجود دارد و بر اساس آن تکنیک روند درمانی متفاوت میشود اما به طور معمول بیشتر فیزیوتراپیست ها و دکتر متخصص زنان از یک روند برای درمان مشکلات مربوط به کف لگن استفاده می‌کنند.

1.ارزیابی و بررسی

یک متخصص برای درمان کف لگن قبل از استفاده از تکنیک درمانی، ارزیابی جامعی را برای عملکرد کف لگن شما انجام خواهد داد، که شامل پرسش‌هایی درباره علائم شما، سوابق پزشکی و انجام معاینات جسمانی است.

2.تمرینات کف لگن 

یکی از رویکرد های اصلی درمان، تمرینات کف لگن است که به تمرینات کگل معروف است. این تمرینات شامل نیرومند ساختن و تناسب ماهیچه های کف لگن برای بهبود قدرت، تحمل و هماهنگی آنها می‌باشد.

3.بازخورد بیولوژیکی

بازخورد بیولوژیکی یکی دیگر از راه های درمان کف لگن است که اطلاعات را در مورد فعالیت عضلانی به طور لحظه‌ ای ارائه می‌دهد. این روش می‌تواند به شما کمک کند تا ماهیچه های کف لگن را تقویت کنید.

4.تحریک الکتریکی

تحریک الکتریکی یکی از روش های خاص درمان میباشد که از آن برای فعال سازی عضلات کف لگن استفاده میکنند. این روش با استفاده از یک دستگاه کوچک انجام میشود که به عضلات آن ناحیه، القا های الکتریکی ضعیف می‌دهد و به هماهنگی عضلات کمک می‌کند تا عضله با کمک شک های برقی بتواند بهینه تر فعالیت خود را ادامه دهد.

5.درمان دستی

فیزیوتراپیست برای انجام فیزیوتراپی کف لگن ممکن است از تکنیک‌های دستی برای کاهش تنش و بهبود حرکت در عضلات کف لگن استفاده کند. این روش ممکن است حاوی ماساژ نرم، رها شدن میوفاسیال و تراپی نقاط فشاری باشد.

6.آموزش و تغییرات در سبک زندگی

این راه درمانی معمولاً شامل آموزش قرارگیری صحیح بدن، مکانیک بدنی، روش های تنفس و تغییر سبک زندگی است. علاوه بر رعایت تمامی این نکات فیزیوتراپیست و دکتر زنان می‌تواند راهنمایی هایی درباره تغییرات در سبک زندگی مانند تغییرات رژیم غذایی، مدیریت مایعات و عادات زندگی سالم ارائه کند.

مراقبت قبل و بعد زایمان

فیزیوتراپی به خصوص برای زنان در دوران بارداری و پس از زایمان بسیار مفید است. این می‌تواند به شما در آماده‌سازی عضلات کف لگن برای زایمان کمک کرده و در بهبود آن ها پس از زایمان نیز نقش داشته باشد. توصیه می‌شود با یک فیزیوتراپیست و یا دکتر زنان مجرب و متخصص در این زمینه مشورت کنید تا در طول فرآیند درمان مراقبت و راهنمایی های خوب و درستی دریافت کنید. که میتوانید برای اطلاعات بیشتر با مطب دکتر گلناز دشتی تماس حاصل بفرمایید.

کلام آخر

ما سعی کردیم مطالب مهم در رابطه با فیزیوتراپی (شاک ویو) کف لگن را برای شما بازگو کنیم اما درمان مشکلات مربوط به کف لگن با استفاده از فیزیوتراپی با همکاری یک فیزیوتراپیست مجرب و متخصص انجام می‌شود به همین دلیل بهتر است از تخصص فیزیوتراپیست اطمینان حاصل فرمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *