تهران / خیابان ولیعصر / کوچه دوم

ساختمان پزشکان سینا- طبقه ۳ - واحد ۱۲

ویرایش محتوا

درباره ما

دکتر گلناز دشتی

متخصص زنان و زایمان

فلوشیب جراحی های زیبای زنان

سابقه ی درخشان جراحی های زیبایی زنان دارند که در سطح بین الملل میدرخشند
تیم حرفه ای دکتر گلناز دشتی در خدمت شما بانوان عزیز

با ما تماس بگیرید

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

  • خانه
  • -
  • آموزشی
  • -
  • لیزر موهای زائد در دوران بارداری
لیزر موهای زائد در دوران بارداری

در دوران بارداری، تغییرات هورمونی بسیار زیادی در بدن بانوان رخ می‌دهد که ممکن است به بروز مشکلاتی مانند رشد موهای زائد در برخی قسمت‌های بدن منجر شود. از همین نظر برای بانوان، مشکل رشد موهای زائد از لحاظ ظاهری و روانی ناراحت کننده است. اما در دوران بارداری، استفاده از روش‌های زیبایی مانند لیزر برای کاهش موهای زائد باید با احتیاط و توصیه پزشکان متخصص انجام شود. به طور کلی، لیزر موهای زائد در دوره بارداری پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است تا پس از زایمان و پایان دوران شیردهی صبر کنید. همچنین، قبل از انجام هرگونه روش لیزری برای حذف موهای زائد در دوران بارداری، بهتر است با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید تا از عوارض و خطرات احتمالی مطلع شوید.

آیا لیزر کردن در بارداری خطرناک است؟

آیا لیزر کردن در بارداری خطرناک است؟

برای بسیاری از بانوان این سوال به وجود می آید که آیا لیزر کردن در دوران بارداری خطرناک است؟ و معمولا در پیدا کردن جواب خود دچار گمراهی میشوند. در جواب باید گفت لیزر کردن در دوران بارداری خطرناک می باشد و به دلایل مختلفی مانند ایجاد خطر برای ضربان قلب جنین، احتمال ایجاد تغییرات ژنتیکی در جنین و احتمال ایجاد آسیب در قرنیه چشم جنین توصیه نمی شود. برای اینکه پتانسیل خطر ناشی از استفاده از لیزر در دوران بارداری کاهش یابد، لازم است به پزشک یا متخصص زنان و زایمان خود مراجعه و مشورت کنید.

عوارض لیزر موهای زائد در دوران بارداری

لیزر موهای زائد یک روش اثبات شده برای کاهش رشد موها در مناطق مختلف بدن است. اما در دوران بارداری، استفاده از لیزر ممکن است عوارض جدی برای مادر و جنین داشته باشد. علاوه بر عوارض گفته شده بالا برخی دیگر از عوارض احتمالی شامل تحریک پوست، التهاب و خونریزی می‌باشد. علاوه بر این، لیزر ممکن است باعث تغییر در ترشح هورمون های مادر شود که می‌تواند به تغییرات ناخواسته منجر شود.

در دوران بارداری می توان قسمت بیکینی را لیزر نمود؟

لیزر حاوی تابش قوی است که ممکن است بر روند تکامل جنین تاثیر منفی بگذارد. لیزر کردن در ناحیه بیکینی و یا دیگر نواحی بدن عوارض و پیامد های یکسانی را به همراه دارد. همچنین، لیزر ممکن است باعث ایجاد التهاب و عفونت در ناحیه بیکینی شود که برای دوران بارداری خطرناک است. بنابراین، بهتر است در طول بارداری از لیزر خودداری کنید و در صورت نیاز به حذف یا کاهش موهای زائد، راه های دیگری را امتحان کنید.

آیا لیزر موهای زائد برای جنین خطرناک است؟

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد بر روی بدن در طی سالیان گذشته رواج یافته است. اما یکی از سوالاتی که پیش می‌آید این است که آیا استفاده از لیزر برای جنین خطرناک است یا خیر؟ تحقیقات نشان داده است که استفاده از لیزر در صورت عدم رعایت ضوابط و دستورات می‌تواند برای جنین خطرناک باشد. بنابراین، در صورتی که به دنبال انجام لیزر موهای زائد هستید، باید بهترین راهنمایی را از متخصص زنان و زایمان خود دریافت کنید و تمامی نکات و روش‌های ایمنی را رعایت کنید.

چه زمانی بعد از زایمان می توانیم لیزر موهای زائد را شروع کنیم؟

دکتر گلناز دشتی با سال ها سابقه در رابطه با بیماری های زنان و همچنین زنان و زایمان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد که شما میتوانید تمامی سوالات خود را در رابطه با لیزر در دوران بارداری را از طریق شماره تماس های داخل سایت و یا فرم ارتباط در صفحه تماس با ما سایت از ایشان بپرسید.

چه زمانی بعد از زایمان می توانیم لیزر موهای زائد را شروع کنیم؟

پس از زایمان زمان مناسب برای شروع لیزر موهای زائد بسته به هر فرد و شرایط خاص او متفاوت است. در اغلب موارد، پزشکان پیشنهاد می‌دهند که حداقل 6 تا 8 هفته پس از زایمان صبر کنید تا بدن شما به طور کامل به حالت قبلی خود بازگردد و بهبود یابد. علاوه بر این، در صورتی که شما شیرده باشید، ممکن است لیزر موهای زائد مناسب شما نباشد، زیرا احتمال دارد تاثیراتی در شیردهی شما داشته باشد و به نوزاد شما آسیب برساند.

با توجه به موارد گفته شده در این مطلب، انجام لیزر برای کاهش رشد موهای زائد در طول بارداری یک امر خطرناک محسوب میشود اما در برخی شرایط خاص و با مشاوره های متخصص زنان و زایمان میتوان این روش را انجام داد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *