تهران / خیابان ولیعصر / کوچه دوم

ساختمان پزشکان سینا- طبقه ۳ - واحد ۱۲

ویرایش محتوا

درباره ما

دکتر گلناز دشتی

متخصص زنان و زایمان

فلوشیب جراحی های زیبای زنان

سابقه ی درخشان جراحی های زیبایی زنان دارند که در سطح بین الملل میدرخشند
تیم حرفه ای دکتر گلناز دشتی در خدمت شما بانوان عزیز

با ما تماس بگیرید

کولپوسکوپی

کولپوسکوپی

  • خانه
  • -
  • آموزشی
  • -
  • کولپوسکوپی
کولپوسکوپی

کولپوسکوپی یک روش تشخیصی است که متخصص زنان با استفاده از یک دستگاه به نام کولپوسکوپ به بررسی و تشخیص انواع تغییرات و ناهنجاری‌های موجود در اندام تناسلی بانوان می‌پردازد. این روش معمولا برای تشخیص عفونت‌های واژن، سرطان دهانه رحم و ناهنجاری‌های دیگر استفاده می‌شود.

نحوه انجام کولپوسکوپی

این آزمایش امکان مشاهده دقیق تصاویر مختلف از رحم، لوله های رحم و مجاری تخمک گذاری را فراهم می کند. برای انجام این روش متخصص جراحی های زیبایی زنان یک کولپوسکوپ را از طریق واژن داخل رحم می کند و تصاویر را بر روی صفحه نمایش دستگاه مشاهده می کند.
این روش به دلیل دقت بالا و امکان نمایش تصاویر وضوح بالا، یکی از روش های معتبر برای تشخیص بیماری های بانوان است.

مزایای کولپوسکوپی

این روش دقیق و غیر تهاجمی بوده که از مزایای آن می توان به دقت بالا، عدم نیاز به بیهوشی عمومی و زمان کوتاه انجام آن اشاره نمود.
از کولپوسکوپی به طور گسترده در تشخیص وبیماری‌های زنانه استفاده می شود.

چه کسانی نیاز به آزمایش colposcopy دارند؟

آزمایش کولپوسکوپی مناسب بانوانی می باشد که از عوارضی مانند خونریزی غیر عادی، درد شدید، عفونت‌های متعدد در ناحیه تناسلی دچار شده‌اند. همچنین، بانوانی که تاریخچه‌ای از بیماری‌های مقاربتی داشته اند یا در خطر ابتلا به سرطان دارند نیز باید این آزمایش را انجام دهند.

مراقبت های قبل از این آزمایش

برخی مراقبت های لازم و مهم قبل از انجام کولپوسکوپی وجود دارند که باید رعایت شوند. مهمترین اقدام قبل از این فرآیند، انتخاب پزشک متخصص است. پزشک می‌تواند راهنمایی لازم را برای چگونگی آماده‌سازی قبل از کولپوسکوپی به شما ارائه کند.
همچنین اگر داروهای خاصی مصرف می‌کنید، باید این موضوع را با پزشک خود مطرح کنید تا مشکلی در روند این آزمایش رخ ندهد. همچنین رعایت بهداشت ناحیه تناسلی از دیگر مراقبت هایی است که باید قبل از این آزمایش انجام شود.

مراقبت های بعد از این آزمایش

پزشک معالج ممکن است بعد از انجام آزمایش توصیه های خاصی برای شما داشته باشد. اما به طور کلی باید از فعالیت های فیزیکی سنگین خودداری کرده و استراحت کافی داشته باشید. همچنین ممکن است برای چند روز اول بعد از کولپوسکوپی مشکلاتی مانند کمی خونریزی و درد را تجربه کنید. در صورت ادامه یا تشدید این علائم، باید به متخصص خود مراجعه کنید.

جمع بندی

اگر شما نیاز به این آزمایش داشید لازم است که آن را توسط یک متخصص زنان ماهر انجام دهید. دکتر گلناز دشتی با سال ها سابقه در فلوشیپ و جراحی های زیبایی زنان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد. شما میتواند برای دریافت مشاوره از ایشان از طریق شماره های موجود در سایت اقدام فرمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *