• آموزشی
واکسن های زگیل تناسلی

واکسن های زگیل تناسلی یکی از بهترین راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی مانند سیفیلیس، گنوره، هرپس و همچنین مهمترینشان ایدز یا اچ آی وی HIV است. این واکسن ها با ایجاد ایمنی در بدن جلوگیری از ابتلا به این بیماری ها را فراهم می کنند. استفاده از واکسن های زگیل تناسلی به عنوان یکی از ابزارهای مهم در سلامت عمومی جامعه توصیه می شود و می تواند کمک زیادی به کاهش انتقال این بیماری ها و افزایش سطح سلامت جامعه داشته باشد.

واکسن های زگیل تناسلی

واکسن های زگیل تناسلی انواع مختلفی دارد که برای پیشگیری از انتقال بیماری های مقاربتی استفاده می شود و گاهی جنبه ی درمانی نیز برای افراد مبتلا دارد. بهتر است این واکسن ها را قبل از شروع روابط جنسی تزریق کنید تا از مبتلا شدن به انواع بیماری های مقاربتی جلوگیری شود.

در رابطه با بیماری زگیل تناسلی بیشتر بدانید

واکسن های 2 گانه بیماری مقاربتی

یکی از انواع واکسن بیماری های مقاربتی واکسن های دوگانه می‌باشد. این واکسن به عنوان یک روش پیشگیری موثر و ایمن در برابر این بیماری‌ها شناخته شده‌ و می‌تواند از ابتلا و انتقال این عفونت‌ به دیگران جلوگیری کنند.

واکسن های 4 گانه (گارداسیل)

واکسن گارداسیل و یا واکسن چهارگانه زگیل تناسلی شامل واکسن های HPV 6، 11، 16 و 18 می باشد که مانند سایر واکسن ها برای پیشگیری از عفونت های زگیل تناسلی استفاده می شود. این واکسن موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان های زنانه و مردانه مثل سرطان رحم، سرطان مقعد و سرطان دهانه رحم می شود. همچنین می تواند عفونت های زگیل تناسلی مرتبط با HPV را کاهش دهند و به پیشگیری از انتقال این عفونت ها به دیگران کمک کنند.

واکسن های 9 گانه زگیل تناسلی

از دیگر واکسن های بیماری های مقاربتی میتوان به واکسن های 9 گانه زگیل تناسلی اشاره نمود. این واکسن شامل نه نوع مختلف واکسن می باشد که هر یک برای جلوگیری از نوع خاصی از زگیل تناسلی طراحی شده اند.

گارداسیل9.دکتر گلناز دشتی

سن مناسب تزریق واکسن زگیل تناسلی

متخصصین بسته به جنسیت و سایر عوامل، سن مناسب را برای تزریق واکسن زگیل تناسلی را مشخص میکنند. اما به طور کلی سازمان بهداشت جهانی سنین 10 تا 12 را مناسب ترین زمان برای تزریق این واکسن می دانند. لازم به ذکر است که واکسن گارداسیل را قبل از انجام اولین رابطه جنسی انجام دهید. اهمیت تزریق واکسن زگیل تناسلی در سنین مناسب، جلوگیری از ابتلا به عفونت‌های زگیل تناسلی و افزایش سلامتی جنسی در آینده است. اگر در سنین پایین تر این واکسن را تزریق نکرده اید جای نگرانی نیست زیرا این واکسن را میتوان در هر سنی تزریق نمود.

عوارض واکسن بیماری مقاربتی

استفاده از واکسن گارداسیل می‌تواند عوارض احتمالی داشته باشد. برخی از این عوارض شامل درد و تورم در محل تزریق، حساسیت، تب، خستگی، سردرد و درد عضلات است. هرچند این عوارض معمولاً کم و موقتی هستند، اما در صورت پیوستن علائم شدید مثل واکنش‌های آلرژیک، ورم در ناحیه تزریق یا تب بالا، بهتر است به مطب دکتر گلناز دشتی مراجعه کنید. اگرچه عوارض جانبی واکسن‌ها ممکن است ناخوشایند باشند اما اکثر عوامل با گذشت زمان به طور طبیعی فروکش می کنند.

دکتر گلناز دشتی با سال ها سابقه در زمینه جراحی های زیبایی زنان و زایمان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. شما میتوانید برای برقراری ارتباط با ایشان از طریق شماره های موجود در وب سایت اقدام فرمایید.